2013. január 20., vasárnap

Zen jegyzet - Heller Ágnes gondolatai provokálta írás a filozófia oktatásáról


A filozófia eredetileg arra épül, azokra a kérdésekre, mik a gyerekben ott szunnyadnak és már pár évesen felszínre jönnek. Az eredeti filozófia, a régi, archaikus görögöké, nem puszta racionális elvontság, hanem transzcendenciára irányultság, az ő képein és természetesen elvont, racionális fogalmakon keresztül is, miket a kérdező és válaszadó ember fogalmaz meg.
A nagy képek már gyerekkorban megszólítják az embert, önön lelkében és  a természet képeiben. Tudat alatt vonzzák, például, amikor megcsodál egy nagy hegyet, fát, folyót, forrást, mert ezek a transzcendencia természeti képei, mik rá utalnak. Ekkor kerül az ember, legtisztábban  a transzcendencia vonzásába. Ami, később, épp az erőltetett vallásosság, oktatás, az erőltetett művelté levés révén, csak szennyeződik egy életen keresztül. Holott ezek lennének hivatottak arra, hogy a csírában levő képeket eljuttassák a teljesség állapotába, ezzel valósítva meg az embert, mint teljességet.
Ezek, mint egy forrásként buggyannak ki az emberből, gyerekkorában már. Ez  a forrás, kezdetben csermelyként, a tenger az óceán fele tart. Ez a forrás az alapja az életnek, az oktatásnak is erre kellene alapozódnia, meg a filozófia oktatásának, a filozófiának magának is, no meg a vallásnak is. És nem valami közvetlenül, gyorsan hasznavehető ismeretekre van szükség, mert nem ezekkel munkálunk, munkáljuk magunkat és környezetünket, hanem az  a forrás munkál, bennünk, mi gyerekkorban felfakad. Csak sajnos, a kultúra, oktatás, vallás, garantálja, hogy ez  a forrás soha ne jusson a tengerbe, óceánba.
Megakadályozzák a Teljesség munkáját az emberben, azt, hogy az Ő munkája által ő is teljes legyen, mert ennek kellene lennie, a filozófia, az oktatás, a vallás céljának és nem valami közvetlenül hasznos eszközök, mivel korhűvé munkálják az ifjú növendéket, és nem a transzcendenciára vonatkoztatott teljességgé. A vallás, a filozófia, az oktatás, a kultúra céljának, csak az ápolásnak kellene lennie, annak, ami saját ontológiai gyökereiből, a transzcendencia munkája nyomán, magától növekszik. Az embert nem a vallás, nem a filozófia, nem az oktatás hozza létre, sem a kultúra, nem az ő praktikus eszközei, hanem az Isten-képiség növekszik benne, önön teljessége fele, míg teljesen hasonlóvá nem válik ontológiai alapjához, Istenhez. Az ember teljes, csak önön belső transzcendens képei kiteljesedése révén lehet, a transzcendencia munkája révén, mi az élet célja. Az egyik taoista írás azt mondja, hogy a vezető a benne lévő természet ápolója – csak, és nem létrehozója.
Ma sokat hangoztatják életre nevelés. Sajnos ma ezen, valami pragmatizmus, gyakorlatiasság érthető, aminek semmi köze az élethez, a transzcendens, szellemi élethez, mi az igazi életet jelenti. Nem azon transzcendens képek életét értik, mi az élet forrása, amiknek a kifejlődő élete az életet jelenti, amik egyedül képesek irányt szabni az életnek. Mert ma az életre nevelésen, valami irányszabást értenek, csak az igazi cél vesz el, annak pragmatikusságán, puszta gyakorlatiasságán.
Azért kezdődik minden  a kérdéssel, mert bennünk, gyerekkorban a transzcendencia kérdez. Kezdetben volt az Ige. A kérdező ez az értelem, a transzcendens értelem. A gyerek, a legközelebb van, ő is kezdet lévén, az Ős-Kezdethez, ezért van számára jelen a Kezdetben lévő Ige, mint kérdező. Ezzel a kérdéssel alapozódik meg később az emberi lét egzisztencialítása, vagyis a filozófia, a vallás, de maga az élet értelme.

2013. január 17., csütörtök

Jegyzet - Kozma Szilárd, pénzcsaló, megélhetési asztrológus, a gyanú szerint, nálam, megint heckelt


Kozma Szilárd, pénzcsaló, megélhetési asztrológus, már régebb megkezdte ellenem a heckelő háborút. Először a blogteren lévő blogom elejéről törölte a róla szóló írásokat, feltörve a blogomat. Azt hitte, írásaimat félteni fogom a heckeléstől és abba hagyom a róla szóló írásokat. Eddig nem tudott semmivel megijeszteni. Az a sanda gyanúm a scribdemtől megint nem fér el. Már egyszer megvírusozta. Úgy intézte, hogy az éhségsztrájkjáról szóló, a Krónikában lévő cikkhez se tudjak hozzá szólni. A gerinctelen aljasság ott van, hogy nekem be akarja fogni a számat, de ugyanakkor, az ő rágalmai a netten, rólam, kapjanak egyre nagyobb nyilvánosságot. Ez a diktátor hajlamúak módszere, hogy csak nekik legyen szavuk. Nem tudom, hogy a diktatórikus megnyilvánulás, hogy vág össze a Hamvas majmolással, az általa hangoztatott egyetemes törvényekkel, metafizikázással, isteni szikrákról szóló tanítással. Szerintem inkább a gőgje egyre nagyobb növelésére valók, amit mások feletti szellemi uralomra használ jó pénzért.
Most megint nem úgy működik a scribdem, ahogy kéne, mert nem működik a kategóriába helyezés, az ablak nem nyílik ki teljesen. Úgy tűnik megint hozzá matatott ez az aljas csirkefogó. Aljas módszerekkel próbál lehetetlenné tenni. Nem értem egy olyan, ki az isteni szikrával hülyíti az embereket, miért folyamodik aljas módszerekhez, miért akar elhallgattatni aljas módszerekkel? Ez azt jelenti, hogy zavarják írásaim, fél írásaimtól. Más magyarázata nincsen annak, hogy meg akarja akadályozni, minden áron, hogy minél nagyobb körben olvashatóak legyenek a róla szóló írásaim. Nekem miért nem kell ilyen aljas módszerekhez folyamodnom? Egyszer már megvírusozta a scribdemet, hogy ne tudjak feltölteni. Ebben csak egyedül ő volt érdekelt. Azt hitte, hogy feltöri a fészbukomat és csak törölget, én meg mit sem sejtek, csak mérgelődök. Nem gondolta, hogy rájövök, honnan fúj a szél.
Ez az alattomosság az ő módszere. Ezt már rég elárulta, amikor azt írta nekem, hogy én azt érdemelném, hogy börtönbe kerüljek és ott meg elterjeszteni rólam, hogy gyereket erőszakoltam meg, tehát a pedofilia bűntettét követtem el. Utána nagyon jónak tartotta, a pedofil ötletet, arra is, hogy asztrológiai alapon rám süsse, hogy a horoszkópom alapján pedofil hajlamaim vannak.  Röhejes ahogy kínlódik, hogy minél erősebb, hatékonyabb rágalmakkal támadjon, semmisítsen meg erkölcsileg. Csak van egy kicsi gond ezzel, ez csak a társadalomban érvényes, azon belül, de kívül, ahol én élek, nem. Ezért vív ő eleve vesztes csatát velem szemben, mert ő ugye belül van a társadalmon - a kényszeresen sokgyerekes székely apa. Mert ő ilyen erkölcsi fogózókkal védi magát, hogy sokgyerekes székely apát járatok le, akarok tönkretenni. Igen, egy közönséges pénzcsaló, hamis tanító, és kényszeres gyerekcsináló, mert állandóan bizonyítási kényszerben szenved.
Tehát elterjeszteni, vagyis megrágalmazni engem. Hát ezt csinálja ő a besúgózással, mert 89 után és előtt is, ez volt a megbélyegzés, a lejáratás, az erkölcsi megsemmisítés leghatékonyabb módszere. 89 előtt maga a Szekuritáté használta ezt  a módszer, azok ellen, kiket el akart szigetelni, hiteltelenné akart tenni, mert tartott tőlük. Épp azt terjesztette el róluk, amik a leginkább nem voltak, besúgók. Úgy, hogy a Szilárdka ki hencegett a három kilós szekus dossziéjával, szekus módszerekkel harcol ellenem. De ezzel, egy úttal, nullává teszi, a szekus dossziéja erkölcsi értékét. Mert nem lehet lázadónak is lenni, meg hasonlítani is a hatalomhoz, módszereihez. Ebben hasonlítanak Tőkéssel, kit hősnek tart, hogy diktatórikus hajlamúak, mindketten. Ezért lázadásuk nem volt hiteles, mert a diktatórikus hatalommal egy a természetük.
Valakinek feltörni blogját, mint tette az enyémmel Szilárdka, vagy a fészbukommal, nem más, mint aljas patkány módszer. A gazda tudtán kívül, rejtett utakon, beférkőzni a házba, és ott láthatatlan, alattomos módon garázdálkodni. Ha azt nézzük, hogy ő mivel foglalkozik, asztrológiával, akkor a patkány karakter még inkább igazolttá válik. Az asztrológiával akar befurakodni a segítés, meg a pénzcsalás, megélhetés ürügyén, az emberek belső világába. Számára ez egy perverz öröm, a tudattalanjából ered. A patkány, ahogy fúrja, alattomban járatait a padló alatt, úgy próbál az asztrológia révén Szilárdka, perverz örömszerzés céljából, beférkőzni emberek intim, tudattalan világába. A perverz örömöktől függő Szilárdka, erre utal krónikus agresszivitása is, mesél, tart előadásokat, ír könyveket, metafizikáról, hivatkozik egyetemes törvényekre. Egy szellemileg beteg ember szellemi tanítóskodik, ilyen nem tudom volt-e még Erdély szellemtörténetében. A beavatottság illúziójában ringatja magát, amikor a tudattalanja hatalmától szenved, perverz indulatok formájában.
Ej Szilárdka, vigyázz, mert egy heckháborúnak csak te lehetsz a vesztese. Mert nem következett be az, amire te a buta agyaddal gondoltál, hogy alattomosan heckelgetsz, én meg mit sem sejtve mérgelődök, és te jókat röhögsz a markodban. Már csak azért is lehetsz a vesztese, mert te gyáva vagy, eleve félsz. Ezért is foglalkozol asztrológiával, egzisztenciális félelemből.