A
|
z
Egyiptomból való kivonulás csak úgy válik személyes eseménnyé, ha Isten
megismerése a cél. A hegy, jelen esetben a Szináj, a belső központ, ahova
elérve, a csúcsra feljutva, ami önön mélységeid legmélyebb pontja, ott ismered
meg Istent, a rejtőzködő Istent. Az aranyborjú bűvöletébe ejtette a zsidókat,
mert még nem értek el a hegyhez és nem kapták meg az új Kinyilatkoztatást. Csak
a belső központodat, Istent ismerve ismered fel a hamisat, ismered meg a
bálvány, az arany borjúk igazi természetét.
Az
arany lehet transzcendens jel, vagy bálvány. Ezt a különbséget, hiteles
természetünk, a hegy, Isten révén ismerjük meg, vagyis az arany rejtett
természetét, hogy a benne rejlő rejtett, hamis vagy igaz. Az igazi természet
egyesíti a különböző pólusokat. A szimbólum, arany, szerepe összekapcsolni a
láthatót a Láthatatlannal. Ez benne van az ember Isten-képiségében: Isten az
embert az Ő képére és hasonlatosságára, férfinak és nőnek teremtette. Az
egyesítés ősképe, alapvető Istenben és emberben! Az igazi természet egyesülni,
egyesíteni akar, így teremtve meg a transzcendens egység-teljességet, a hamis
szétválasztani, szétszórni, a káoszba dönteni akar! A bálvány a káosz Istene!
Végül
is Isten, aki egyesíti az ellentéteket. A két principiumért, maszkulin -
feminin, nem kell Kínába menni, legalább azért ne, csak tudni kell,
szellemileg, hogy mivel rendelkezünk! Saját Isten- képünkben van benne. Csak
arra vagyunk tanítva, hogy mindig az idegen a leg értékesebb, holott
mindkettőnek, az idegennek és a sajátnak meg van a saját értéke.
Sajnos
az ideológiák lebontották a kint és bent létstruktúrát, amivel ezek különböző
realitását érzékelnénk. Az ideológia, például a nacionalizmus is csak a benntet,
a zártat abszolutizálják, amivel lebontják a kint és bent létstruktúrát, ami a
hiteles Lét-élmény alapja, ezen az alapon a transzcendencia élményé-é. A bent
abszolutizálása kizáró jellegű. Ábrahám, sátrában azért fogadta olyan nagy
vendégszeretettel az idegeneket, mert ő még nem zárkózott be a csak bentbe. Az
ő példája mutatja, hogy a bent és kint Lét-élménye tesz nyitottá a
transzcendens irányába, és teszi érzékelhetővé a lényegi különbözőségeket,
maszkulin – feminin, ami minden egyesítés alapja.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése