Kozma Szilárd, pénzcsaló,
megélhetési asztrológus azt vágta a fejemhez, hogy nem ismerem az
egyetemes törvényeket. Az egyetemes törvények, egyik
alaptörvénye: ne hazudj. Szilárdka, amikor rágalmaz, nem tesz
mást, mint hazudik. Szájba ver, saját udvarunkon, és aljas módon
ő támad meg, hogy én lökdöstem meg az úton, a kapunk előtt.
Amit ő követ el, azzal vádol meg. Tehát hazudik. Ezzel megsérti
az egyetemes törvényeket, törvényt, hogy ne hazudj. Ez már több
mint hazugság, közönséges aljasság. A misztikusoknak is
megmaradt az árnyékuk, de nem voltak tudatosan aljasak.
A misztika és a tudatos aljasság
nem egyeztethető össze. Szilárdkának hangzatos című írása
van: "Bevezetés a misztikába". Aki legalább az aljasság
szintjét sem tudta meghaladni, az prédikál a beavatásról a
misztikába.
Feltevődik a kérdés, hogy mivel
magyarázható ez a hatalmas morális szakadék a között, mit
Szilárdka hirdet és primitív aljassága között. Ez a szakadék
mögött belső meghasonlás rejlik. Ilyen jellegű meghasonlás ott
van, ahol a személyiségnek magának szkizoid vonásai vannak, vagy
ténylegesen szkizoid. Így maga a szkizoid belső alapállás vonzza
a misztikus, szellemi dolgok irányába. Természetesen ez nem válik
javára. A belső szakadékot még jobban elmélyíti. Ami oda vezet,
hogy rendkívülien bölcsnek hiszi magát, de lelkét a közönséges
aljasság indulatai mozgatják.
Minél mélyebbre süllyed az
aljasságban, annál magasabban hiszi magát a szellemiekben.
Tudattalanul, aljassága, gőgjét táplálja. Egy beteges lélektani
csapdában vergődik. Ez a lélektani csapda teszi szellemi
tanítóskodását kényszeressé. Tehetsége fokozza gőgjét és
kényszerességét.
Személyiségének szkizoid
jellegét, akkor árulja el igazán, tudattalanul, amikor személyét
támadás, kritika éri. Reakciója nincsen arányban a támadás
mértékével, messze meghaladja. Az őt ért támadás a lelkének a
legmélyebb bugyraiból aktiválja a sátáni erőket. Aljassága
ezért nem ismer határokat. Önuralmát egyszerűen elveszíti,
indulatai egyszerűen kicsúsznak a kontrolja alól. És egy ilyen
mesél a misztikába való „beavatásról” ki még a minimális
önuralomra sem képes, mi nélkül nincsen misztika. Ő maga nem
beavatott. Indulatai ezt sugallják. Vagyis vak vezet világtalanokat.
Egy közönséges őrült tanít másokat. Ami abból látszik, hogy
minden áron el akarja adni tanítását, erőlteti, mert kényszeres.
Az ilyen, a nagy önámító,
képzelgő, hogy milyen nagy mélységeket járt meg. Azzal henceg,
mert a szkizoid, hencegő is, hogy a „keresztes szent jánosi
mélységeket” járta meg, azzal henceg, hogy „Isten haragját”
megtapasztalta. Aljas reakciói a félelméről árulkodik. Félelme
pedig önön mélységeitől való félelme. A félelme az oka, hogy
reakciójával túloz. Amit esetleg ő csak annyiban érzékel, mert
arra vetül ki, hogy fél a jövedelme, ami csalásból származik,
elveszítésétől. A szkizoid önön mélységeitől retteg
leginkább, de épp ettől való félelmében állítja, hogy
megtapasztalta, így menekül el mélységeiből származó félelme
elől a hamis misztikus élmény önámításába. Az igazi
misztikusok nem hencegtek a tapasztalataikkal. Tehát Szilárdka
hencegése misztikus élményeivel, hogy egy szkizoid misztikázóról
van szó, egy beteg emberről ki játsza a misztikust. Sajnos ezzel
sokakat megtévesztve, mert aki hamis misztikus, az hamis misztikát
is árul.
A fantasztikus tehetsége, borotva
éles, de hamis logikája, tehetségén, gondolkodásbeli képességén
kívül abból származik, hogy állandó magyarázatokra kényszerül
belső világával szemben is, mivel állandóan ki van téve azokkal
szembe támadásoknak. Tanítóskodása, lényegében, mélységeivel
szembbeni, állandó védekezésből fakad, ezért kényszeres, mert
állandóan kényszerítve van belsője által.
A szkizoid, saját illuzórikus
világának a fogja. Ezzel magyarázható, hogy a házunk rossz
állapotával, annak fényképeivel, miket ő készített, úgy
gondolja, hogy meg lehet alázni engem az interneten. Igen ő a külső
nyomorúságot belsőnek is tekinti. Ez zsidó gyökerű szemlélet,
hogy a külső jólét, Isten szeretetének a jele, és aki
nyomorúságban van, azt biztos Isten elhagyta, és ez annak a jele,
így az közmegvetés tárgya volt. Ezt egy idő után maga a
zsidóság vonta kétségbe, Jób könyvében találkozunk ezzel. De
nem annyira, hogy korunkat ne határozná meg annak egy szekularizált
változata. Természetesen ezzel, kisebb nagyobb mértékben
találkozhatunk keleti vallásokban is, mert a vallásban egyetemes
mintákkal találkozunk, helyi jelleggel.
Ez a külső, belső jólét semmi
misztikusat, semmi metafizikusat nem tartalmaz, ez inkább a korunk
„OK” emberének sztereotip létmódja. Inkább én féltése,
mint metafizikája, vagy misztikája. Aki meg akarja menteni életét,
az elveszíti mondta Jézus. Ki akarja megmenteni?! Aki félti önön
mélységeitől, hogy azok elnyelik. De félelmében elveszíti
kapcsolatát önön mélységeivel, ami az életet jelenti. A
szkizoid a tipikus esete annak az embernek kiről Jézus beszél,
hogy aki meg akarja menteni életét, az elveszíti, mert ő retteg a
legjobban önön mélységeitől. Szilárdka, korunk emberének
sztereotip létmódjával azonosult csak, nem misztikus ő. Pusztán
külső, sztereotip személyiségével védekezik önön mélységeinek
támadásaival szemben. Ő is épp úgy korunk elidegenedett embere,
mint más.
A mélységtől fenyegetve lenni,
nem más, mint a nemléttől rettegni. Az egészség, az anyagi
biztonság, a nemlét elleni védekezés alapvető, de nagyon is
átlagos formái. Az átlagon felüli formái, a Szilárdka művelte
asztrológia, misztikázás, metafizikázás. Az alacsony szint
kapcsolódhat a magashoz, mint Szilárdka esete bizonyítja. Amikor a
nemlét elleni átlagos védekezés formáival támad, azt kéri
számon, akkor arra utal, hogy ő ezekhez kötött. Az ezekhez való
kötöttség, a nemléttől való rettegésére utal, mi személyisége
szkizoid jellegéből automatikusan következik. Amikor ezeket kéri
számon, ezek hiányával támad, hogy rossz a házunk, öregebbet
mutatok, mint ő, holott kilenc évvel fiatalabb vagyok, hogy rosszak
a fogaim, hogy egészségtelent mutatok, kopasz vagyok, akkor én tök
nyugodt maradok, mert tudom, ezek az ő félelmeit takarják. Az is
bizonyítja, hogy a saját ontológiai félelmei vannak anyagias
támadásai mögött, hogy nem rám vonatkoztatja, hanem magára is,
azzal vádol, hogy én őt anyagilag tönkre akarom tenni. Ez a
kettős vonatkozás, arra utal, hogy ez csak az ő problémája, nem
az enyém, mert magára is vonatkoztatja. Ezek a támadások mögött,
az ő ontológiai félelmei vannak, saját mélységeitől, a
szkizoid személyiségéből származóan. Mivel támadásai saját
belső, nem tudatos félelmein alapszanak, megalapozottan mondhatom,
hogy saját nézetei, tettei csapdájában vergődik, amikor negatív
állapotainkkal próbál lejáratni. Szegénykém nem, hogy bölcs
lenne, hanem annyira buta, hogy nem látja be, hogy egy ilyen
vergődés, eszelős futkározás egy filmező géppel az utcánkban,
a házunk előtt, egy hiéna agresszivitásával, hogy majd aztán
elpusztítja ellenfelét a nyilvánosság előtt, különösebb kárt
nem okozhat nekem. Inkább önmaga kínál lehetőséget, hogy
közelről tanulmányozzak egy beteg embert, ki másokat szeretnek
megváltani, önmaga helyett.
Nagyon nagyhatásúnak találja
velem kapcsolatban az olyan címeket, tartalmakat, amelyben szerepel
az önleleplezés szó. Ezzel azt a benyomást akarja tenni, hogy nem
ő vádol, hanem én vádlom saját magamat. Ez már a hamisság,
aljasság netovábbja. Na de az érdekes az, hogy ha a szkizoid
pszichológiáját nézzük, ahogy játszik, nem akart, tudattalan,
másként tudatos, gesztusaival, aljas támadásaival, ő maga
leplezi le saját magát. Sajnos nem a hiszékenyek szemében,
azokra, sőt mély hatással van, mert szkizoid személyiségének
van egy szuggesztív ereje. Problémás ember létére, épp azokat
vonzza, kik maguk is problémásak. A problémásak számára a
misztikázás inkább ártalmas, mint hasznos, mert amúgy is zavaros
mélységeiket korbácsolja fel. Így a mester és tanítványok
együtt vergődnek saját misztikus csapdájukban. Vak vezet
világtalanokat, mondja a mondás.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése