2009. szeptember 3., csütörtök

Székely nemzeti anarchizmus - Morvai és Vona a Székelyföldön, vagyis a misztikus nemzet


Ma kezdődik Gyergyószentmiklóson az Erdélyi Magyar Ifjak tábora, melynek meghívottja Morvai Krisztina és Vona Gábor. Hargita megye Tanácsa a tanácselnök, Borboly Csaba támogatta a tábort anyagilag is. Annak ellenére, hogy Borboly RMDSZ színekben tanácselnök az RMDSZ csúcsvezetése elítélte tettét, mondván: szélsőségeseket támogat és ezzel ürügyet ad a román támadásokra, hogy közpénzekből magyarországi szélsőjobbosok jelenléte van támogatva.
A román államnacionalizmus, attól függetlenül, hogy mit teszünk a beolvasztásunkon ügyködik, ezt egyáltalán nem súlyosbítja Vonáék jelenléte és az sem, hogy Orbán kijelentette, hogy a kárpát-medencei EP képviselőknek a kárpát-medencei magyarságot kell képviselni, - az RMDSZ és a magyarországi balliberális kozmopoliták felháborodása alaptalan.
Ameddig közpénzeken a románosítás folyik a Székelyföldön, addig ilyenre pénzt adni nem erkölcstelen.
Ameddig az RMDSZ pénzek köré, azok vándorútja köré legendák fonódnak, addig ilyesmire pénzt adni sem kevésbé legendás.
Szélsőjobbos veszélyről sem helyes beszélni, mert az RMDSZ politika, kész nemzetárulás, nem helyes az ellentétezés, hogy szalonképtelen szélsőjobb és a szalonképesebb RMDSZ. Amióta kiszorultak a parlamentből, cselekvésképtelenek, nem találják helyüket Erdélyben, azt lesik, hogy egy kormányválság mikor robban ki, hogy újra kormányon legyenek, - de azt feledik, hogy eddigi kormányszereplésük csak morzsákat hozott az erdélyi magyarságnak és a székelységnek. Feledik az RMDSZ-ben a botrányt, hogy Magyarországon, egy RMDSZ színekben politizáló házaspár bukott le a román titkosszolgálatnak kémkedve. Feledik, hogy a volt szekuritáté irattárát átvilágító bizottság egyik magyar tagja, Csendes úr, ki az RMDSZ révén ül ott, a szélsőjobbos Vadim Tudor ügyében, arra adta szavazatát, hogy Vadim nem dolgozott a hírhedt titkosszolgálatnak. Összejátszani a román szélsőjobbal nem bűn, de a magyar szélsőjobb jelenléte bűn. 
Nem a szélsőjobbot pártolom, hanem a fehér-feketében látás torzításait: a szalonképes hatalmat gyakorló pártok és a szalonképtelen szélsőjobb, torz valóság. Maga a politikum a nemzet legnagyobb ellensége, a politikum szórja szét a nemzetet identitás nélküli tömeggé. A politika, a többpártrendszer a hatalom gyakorlásának indirekt formája, az oszd meg és uralkodj elve alapján, a tömeghülyítés módszereivel működik: pontosabban tömeghülyítő a jobb a bal és a szélsőjobb is. A nemzet legnagyobb ellensége a hatalom gyakorlásának formája: az állam és annak módja, ahogy fennáll. A székely nemzeti anarchizmus a nemzet legnagyobb ellenségének a többpártrendszer tömeghülyítését látja, amely a nemzetet az embert a belső szellemi, lelki identitástól fosztja meg. A székely nemzeti anarchizmus szerint a nemzeti létnek először is szelleminek kell lennie, lélekben hordozottnak, mint Jézus tanításában az Isten országa, - és azután következik az intézményesség.
A Jobbik azzal nyert, hogy Magyarország legyen a magyaroké, ne legyen a magyarság idegen érdekek, idegen szívűek kiszolgáltatottja, ne gyakoroljanak idegenek hatalmat fölötte, - ez igaz. De mégis szemfényvesztés: a Jobbik nem mondja meg, hogy mi az igazi oka az idegenek uralmának. Abból is látszik, hogy a Jobbik is nem egyéb, mint politikum, hogy a felszínnél nem lát tovább, nem látja, nem mutat rá arra, hogy a magyarság lelkileg, szellemileg beteg és azért tudtak rajta idegenek megtelepedni, - csak beteg testben telepednek meg a kórokozók, és csak a beteg test képtelen védekezni és hagyja őket élősködni. A politikum természetéből következik, hogy szellemi, lelki gondokat nem lát meg és nem tud orvosolni, - úgy, hogy a Jobbik csak a felszínre mutatott rá, de nem tud megoldást nyújtani. Hamvas már rég figyelmeztetett, hogy a politikum nem igazi megoldás, mert pusztán csak külső és nem nyújt igazi belső szellemi megoldást. A magyarság és a székelység legnagyobb problémája, hogy csak fizikailag létezik, szellemi, lelki nemzeti léte nincsen, ami minden nemzeti lét alapja – és a Székelyföld autonómiájának is ez kellene, hogy legyen az alapja és csak az után következik az Autonómia tanács által kidolgozott intézményes autonómia. Az a baj, hogy a nemzetnek nincsen egy Isteni országa szívében, nincsen az Illyés Gyula által mutatott “Haza a magasba”. A székely nemzeti anarchizmus szerint a nemzet lélek és szellem és ennek van elsőbbsége az intézményekkel szemben, - mert az intézmények a szellemi, lelki nemzetet inkább pusztítják, mint megvédik.
Az EMI tábornak nemzeti önismereti jellege van, ami dicséretes, de nem elégséges. A táborok tömegtájékoztató rendezvényei, csak a tudatig hatolnak. Hasznos dolog a tudatban tárolt nemzeti önismeret, de abból a szempontból nem elégséges, amit a székely nemzeti anarchizmus mond, hogy a nemzet először is szellem és lélek és kevésbé tudás, vagyis sokkal fontosabb a nemzet tagjainak magukban hordott láthatatlan szellemi és lelki identitása, mert azt nem lehet elvenni. A székely nemzeti anarchizmus megteremtette a misztikus nemzet fogalmát, mint a nemzeti lét alapját: a misztikus nemzet a láthatatlan és látható nemzet együttese. A láthatatlan nemzet, a lélek láthatatlan valósága a lélek látható képeivel fejezi ki önmagát.
A láthatatlan, misztikus nemzet alapja az ember Isten-képisége. Nüsszai szent Gergely görög egyházatya, Berdjaev orosz filozófus az ember Isten-képiségét, leginkább abban látják, hogy az ember végső lényege épp úgy apofatikus, racionálisan megismerhetetlen, mint az Isten-é. Ahogy az Isten végső identitása, az ember végső identitása a racionálisan megismerhetetlen lényegben van, úgy a nemzet is, tagjai révén, az identitását, ebben a láthatatlan, identitásban, lényegben hordozza. Mindenkinek ott van az igazi élete, ahol lényege, identitása van: ebből kifolyólag a nemzet igazi élete, tagjainak láthatatlan identitásában van. A politikai nacionalizmusnak nem egyéb a hibája, hogy csak a külső látható nemzeti valóságról beszél, de a nemzet láthatatlan életéről mit sem tud. A nemzet akkor veszíti el identitását, amikor ezzel a belső láthatatlan világgal, ezzel a belső láthatatlan élettel megszakad a kapcsolata: a székelységnek, magyarságnak ez a fő lelki problémája, ezért erőtlen az őt kihasználókkal szemben.
Karl Rahner, múlt századi német katolikus teológus, azt mondta, hogy a kereszténység vagy misztikus lesz vagy nem lesz. A székelység, a magyarság vagy misztikus lesz vagy nem lesz.


Nagy Attila Puli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése