A székely nemzeti anarchizmus az ember belső identitására épül, ez az jelenti, hogy nagyon fontos az ember önmagáról alkotott képe. Szerintünk a nemzet alapja a belső, a lelki emberi identitás, az ember, mint teljesség, totalitás. Ez az identitás az elme és lélek harmóniájával kezdődik, az az alapja. Korunk problémája, nyugati civilizációnk problémája a lélektől elszakadt elme, az önállósult elme, amely agresszív, ezért agresszív a nyugati civilizáció. Az ortodox keresztény misztika szerint a szívbe tért elme békés, ezt tartja a székely nemzeti anarchizmus is. Anarchizmusunk ebből kifolyólag békés, más népeket nem támad. Sőt azt mondjuk, hogy más népekről való agresszív beszéd mögött emberi identitászavar van és ahol emberi identitászavar van ott nemzeti is van, mert a nemzeti identitás az emberi identitásra épül. A más nemzetek becsmérlője, csak azt bizonyítja, hogy emberi teljességét nem éli meg, csak elméjében él, önön központjától távol és azért agresszív.
Feltesszük a kérdést, mi székely nemzeti anarchisták, hogy lényegünk-e, hogy székelyek, magyarok vagyunk? Erre az embernek a képe adja meg a választ. Az ember két világ találkozása a láthatóé és a láthatatlan-é és az ember akkor éli meg totalitás mivoltát, ha a e két világot harmóniában éli meg önmagában. A két világ, kelet és nyugat misztikájában is állandó konfliktusban van, hol a látható hol a láthatatlanra helyezik a hangsúlyt, valamelyiket mindig tagadják, ami az emberben a két világ közötti konfliktust jelenti. A székely nemzeti anarchizmus, ami misztikus alapú úgy oldja meg a problémát, hogy eldob minden vallásos, misztikus előfeltevést és a közvetlenül adott csendben a két világ közvetlenül adott harmóniájára helyezkedik. De ebből kifolyólag még nem következik az, hogy az embert nem Isten-képisége határozza meg, vagyis végtelen és racionálisan megismerhetetlen mivolta, lényege. Az ember Isten-képiségéből következik, hogy az ember mivolta, lényege isteni és nem nemzeti, nemzeti mivolta csak külső mulandó ruha. A nemzetit az isteni mivolt helyébe helyezni a nacionalizmus tévedése. Az ember identitását isteni mivolta adja, ha ennek helyébe lép a nemzet, akkor az ember elveszítette identitását. A láthatónak a hordozója a Láthatatlan, a láthatónak identitást a Láthatatlan ad, ha a Láthatatlan emberi identitás helyébe lép a látható akkor az ember elveszíti identitását, ha a Láthatatlan belső emberi identitás helyébe lép a nemzet akkor a nemzet elveszíti identitását, mert a látható nemzeti lét hordozója a Láthatatlan belső emberi, amik szervesen összetartoznak, ezért ad a nemzetnek identitást a Láthatatlan. Az sem helyes, amikor a Láthatatlannal meg akarják semmisíteni a láthatót, mint sok keleti tan esetében, vagyis meditációs technika esetében. Tehát végül is elmondhatjuk, mi székely nemzeti anarchisták, hogy az ember lényege nem a külső nemzeti mivolt, hanem a belső isteni mivolt. - a nemzeti átmeneti, múlandó. Ha ha nemzetek külső nemzeti mivoltukat nem tartanák öröknek nem lett volna annyi nemzet féltő, nemzet védő háború, - és teljesen fölöslegesen a múlandóért.
Csak az a nemzet képes megújulni, a székely nemzeti anarchizmus szerint, amely a látható világban lévő nemzeti létet múlandónak tartja, éli meg, - és hagyja időközönként meghalni. A magát isteninek megélő ember nem félti nemzeti mivoltát, és hagyja, időközönként, külső nemzeti ruháját elhalni, hogy isteni mivoltából új szülessék, mert tudja, hogy az igazi ruha, a nemzeti ruha ősmintáit magában hordozza mely mindig képes megújulni, onnan belülről.
Végül a székely nemzeti anarchizmus kimondja, hogy a Láthatatlan identitást ad a nemzetnek, de a nemzet nem egy végleges állapot, csak átmeneti, ebben a nagy kozmikus forgatagban. Mi nemzeti anarchisták nem a nemzetállamok időszakában gondolkodunk, ahol alapvető a nemzeti lét, hanem a közvetlenül szemlélt múlandóság alapján, amely szemlélet szerint mi a nemzetek életideje a milliárd fényévekhez viszonyítva.
Nagy Attila Puli
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése