2009. szeptember 3., csütörtök

Székely nemzeti anararchizmus - Eckhart mester és a cigányok

A magyar antiszemitizmussal, cigány ellenességgel csak annyi a gond, hogy a külső veszéllyel riogat, amikor a gond belül van a magyar lélekben. A zsidó veréssel, cigány gyilkolással, még nem oldódnak meg a magyarság több évszázados belső lelki problémái.

A magyar egy lelki beteg náció és ezért nem mások a felelősek, sem a cigányok sem a zsidók.

Sokan hangoztatják, hogy a cigányok segélyből ingyen, mások bőrén élnek, míg mások dolgoznak és úgy. Ezek a kijelentések, mind valami igazságosság nevében születnek, állítólag. Nem, ezek a kijelentések a közönséges irigység nevében születnek és ezt bizonyítja a kommunizmus esete: a kommunizmus is a társadalmi igazságosság jelszavával kezdő és sokan a hatalomra jutás után azt tették, mint, azok, akiket elítéltek. Tehát csak arról volt szó, hogy épp arra vágytak, mit elítéltek, tulajdonra. Nem tudom, hogy akik elítélik a cigányokat, mert segélyből, munka nélkül élnek,azok is a "kezdetleges" kommunistákhoz hasonlóan, nem csak irigylik a munka nélkül szerzett pénzt és tudattalanul nem munka nélkül szerzett pénzre vágynak?

Érdemes volna egy kutatást végezni, hogy, akik elítélik a cigányokat az ingyen élés miatt, hogy segélyből élnek, azok közül hányan vesznek, lottót, mert ha vesznek, akkor épp meg nem dolgozott pénzre vágynak, mint a cigányok és ítéletük a cigányok fölött farizeizmus.

Ha egy kis önvizsgálatot végzünk, rájövünk, nagyon is szeretünk, munka nélkül kapni dolgokat és, hogy ez valós,bizonyítják azon reklámok, melyek hirdetésében az van, hogy mondjuk húsz százaléka a terméknek ingyen van, vagy különböző ingyenességeket ajánlanak, - amik amúgy kérdés, hogy azok-e. Tehát ez is azt bizonyítja, hogy ne ítélkezzünk.

Na meg azon is érdemes elgondolkodni, hogy a természetes ősállapota, amit elképzel, vagy élt is az emberiség és ahova tudattalanul visszavágyik, arról szól, hogy az ember könnyen, erőfeszítés, munka nélkül vagy kevés munkával jutott hozzá a mindennapihoz. A cigányok nem ennek az ősállapotnak a népei, csak mi nem értjük meg? És a cigányok integrálása nem az akar lenni, hogy rájuk kényszerítjük a mi világunkat a mi munkaerkölcsünket, amikor mi is tudattalanul oda vágyunk, amiben ők élnek?

A cigányok integrálása épp arról szól, hogy ne ők maguk legyenek, hanem olyanok legyenek, mint mi. Már a kereszténységgel kezdve, - nyugati keresztény találmány az integráció, így integrálták az anarchista vallási mozgalomként indult szerzetességet, nyugat arról szól, hogy mindennek a formáját integrálja és a lényeget megsemmisíti, csak formailag tud integrálni. Nem olyan rég, a Duna Tv-ben nagyon jól kifejezte az egyik erdélyi cigány mondása az ez elleni tiltakozást: "ne a magyarok mondják meg, hogy mit, mikor tegyünk." Az integráció arról szól, ha be nem vallottan is, hogy mit, mikor tegyenek.

Mi innen Európából, egyedül üdvözítőnek látjuk a protestáns munkamorált, a kapitalista etikát, de más népek nem így látják. Szenegál volt elnöke, a néger Sedar Senghor,a ki a Francia Akadémia tagjai volt, a nyugati nyolc órás munka tempóban az élet feláldozását látta, a puszta megélhetésért. Más népek, lehet, hogy képmutatásunk mögé látnak, amikor arról beszélünk, hogy munka szeretet. Nem, ők nem ezt látják, hanem életpusztító kapzsiságot. De lehet, hogy ez a kapzsiság a bolygónkat veszélyezteti.

Nyugat azért állít elő eszközöket, hogy az életet megkönnyítse, könnyen élhetővé tegye. Hát ez nem éppen arról szól, amit a cigány tesz, amikor nem dolgozik, csak kapja a segélyt, hogy könnyen élni, csak a cigány a természetnek megfelelően könnyen, közvetlenül teszi, a nyugati a természttel ellentétben, közvetve és erőfeszítéssel teszi és nem veszi észre, hogy nem megkönnyíti az életet, hanem lelkileg, szellemileg még nehezebben élhetővé teszi.

Nyugat arról szól,a vallástól kezdve a technikáig, hogy az eszközök céllá lettek. A munka csak eszköz, de céllá lett a kapitalista munkamorál által. És lehet, hogy nálunk primitívebbnek látott népek épp ennek az öncélúságnak a hiába valóságát látják, még természetes, egyszerű bölcsességükkel, amely nem vált öncéllá, mint Európában a filozófia, mert ugye a bölcsesség addig bölcsesség csak, míg nem öncél. Európa azóta nem bölcs,a mióta öncélúan beleszeretett a bölcsességben. Na de az eszközök, legyenek azok szellemiek, dolgok és a Prédikátor könyve írja, hogy a dolgok megterhelnek. Európa túl sok szellemi és anyagi terhet cipel, amit szükségesnek tart az élethez, pedig nem azok. Európa farizeus. Jézus mondta a farizeusokról, hogy terheket raktok az emberek vállaira, de ti azon semmit nem mozdítotok. Csak akkor újul meg Európa, ha terheit ledobja és mindent a nulláról kezd, felfedezi a puszta létezés örömét, a tehermentes, eszköz nélküli létezés örömét. Az én vallási és nemzeti anarchizmusom azt tanítja, hogy minél kevesebb szellemi és anyagi eszközzel élni a nemzeti és vallási létet, mely belül megélve a lélek képeiként egy és ugyan az.

Eckhart mester német misztikus, kiről Hegel, mikor megismerkedett műveivel azt mondta "ezt kerestem", azt írta, hogy az életnek nincsen különösebb célja. Mi az autentikus cigány lét? Az élet közvetlen eszköz nélküli öröme.

Számomra a nemzeti anarchista lét megtestesítői a cigányok, - természetesen azok kik még az autentikus archaikus létformájukat élik. De a cigányok más létformáit is, egy fajta kapitalizmus elleni tiltakozásnak látom, a külső eszközök terhe elleni tiltakozásnak.

Nagy Attila Puli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése