A cigányoknak, ameddig léteztek az archaikus törvényeik, ami lehet, hogy már nagyon rég volt, a tolvajt a bűnözőt kiközösítették, - nem volt cigány bűnözés, mondta nekem egy beszélgetésben Wahorn András roma festő, művész.
A Nyugat felszámolta, nyugat racionalizmusa, az archaikus, belülről megtartó társadalmi rendet, - sajnos nem tudta semmivel pótolni. Az életmódot, a társadalmi életet nem lehet kívülről megszervezni, annak belső alapjai kell, hogy legyenek, a lélek belső mintáira kell alapozódniuk. Egy csoportot nem lehet úgy megszervezni, hogy kívülről adjuk hozzá a társadalmi szabályt, mint valami külsőt. A cigányokat nem lehet racionálisan programokkal megszervezni, megnevelni, úgy nyugati módra, - őket vissza kell vezetni saját lelkükhöz, mely megszervezi életüket. De sajnos ez nem lehetséges egy belső mintát nélkülöző magyar társadalomban, mely leszakadt önön lelkétől. Ameddig a magyar is élte belső, lelke szerinti archaikus világát, addig organikusan jött létre a cigányok, úgy nevezett integrációja, - nem egy külső, nyugati, kiagyalt, áltudományos minta szerint.
Nyugat mindent kívülről befele belenyúlva akar megoldani, kívülről a belsőbe erőszakkal belenyúlva, a belső törvényét nem figyelembe véve, ez történik a cigányokkal is. Holott a természet rendje, hogy minden belülről kifele valósul meg, bomlik ki. A természet rendje, hogy amikor a körülmények megfelelőek, akkor, ami belül van kibomlik. A megfelelő körülmény, a csend és az abból születő aktivitás természetes váltakozása. A csendben kibomlanak a dolgok és nem mesterségesen felépülnek, - a kibomlás a szabadság eredménye és ami kibomlik szabad marad, de az építmény a szabadságot nélkülöző puszta gondolat szülötte, mely csak börtönt épít. Az építmény erőfeszítés eredménye, alapja az akarat és puszta ráció, a virág a rügy kibomlásának az eredménye, erőfeszítés nélkül, - a természet nem ismeri az erőfeszítést.
A politikum csődje ott van, hogy puszta külső változtatásban gondolkodik, az erőfeszítést látja megoldásnak, a puszta akaratot, a puszta rációt. Pedig a megoldás a természet belső mintáiban van, a lélek belső mintáiban, amiket megfelelő életmóddal kell aktiválni, a csend és az aktivitás természetes váltakozásával, - úgy, ahogy a nappal váltja az éjszakát.
A társadalmi szerveződés mintái a lélekben vannak, aki ezeket, pusztán a rációra alapozott politikai látásmód miatt nem veszi tudomásul, nem old meg semmit. Ilyen szempontból sem a szélsőjobb, sem a baloldali cigány pártiak nem tudnak a probléma lényegéhez férni.
Az élet nem szervezés kérdése, hanem az életet kell az ő saját törvényei szerint élni hagyni, életünkben, - az élet legyen az életünk és ez a megoldás. A legjobb közösségépítő a természet, és nem a természettől elszakadt ráció.
Gondolom, hogy nem veszi senki antiszemitizmusnak, de az élet pusztán csak racionalista, külső megszervezése a zsidó vallásosságban gyökerezik, és ez sajnos alapvetően meghatározta a nyugati kultúrát. De ameddig a zsidóknál lehet, hogy ez a lelkük szerint volt, nemzetvédő volt, szakrális volt, addig nyugat számára csak egy elidegenítő tényező volt,a nemzeti gyökereitől, a nemzeti lélek belső mintáitól idegenítette el Európa népeit. Ami a zsidók számára szakrális volt, az nyugat számára már csak egy deszakralizált külső minta maradt, mely nem hagyta, hogy kialakuljon Európa népeinek belső szerves identitása, saját belső lelke szerinti társadalma. Főleg mi magyarok ezt nagyon érezzük, hogy önön lelkünktől elidegenített egy külső mesterséges társadalmi szervezés.
Európát, judeó-keresztény kultúrája egyre nagyobb megoldhatatlan problémák elé helyezi. Európa, ameddig zsidó mintára, minden problémát, társadalmi problémát, racionálisan akar megszervezni, a természetet, az emberi lélek belső mintáit nélkülözve, addig a problémák, a feszültségek csak növekednek. Be kell látnunk, hogy a judeo-keresztény kultúra egy élhetetlen, a problémák csak racionális megoldása, vagyis nem megoldása miatt, már már katasztrófával fenyegető kultúra. A székely nemzeti anarchizmus szakít a judeó-keresztény kultúrával, mert az ahhoz való kötődést már pusztítónak látja. És nézetünk azért nem antiszemitizmus, mert a probléma megoldását csak a zsidóságban látjuk, a zsidó próféták szellemében, mely a zsidó lélek igazi tűkre tűkre.
Fen, csak feltételes engedményt tettem, hogy a külső szervezés zsidó lelki mintát tükröz, az ők esetükben is elidegenedés a lélek belső szabadságától, a prófétai lélek szabadságától, náluk is a törvények kiagyaltak, az élet elidegenedett formái, a külső hatalmának túlsúlya, - vagyis ez volt a farizeizmus, a forma fontossága a lélek kárára. Nyugaton az élet pusztán csak külső racionális megszervezése farizeizmus és zsidó örökség, - Európának ezzel szakítania kell, ha nem akar eltűnni.
Egy dolgot itt szeretnék tisztázni: egy írásomban azt írtam, hogy a székely nemzeti anarchizmus a Székelyföld autonómiája ellen van, nem kifejezetten erről van szó, csak arra akarjuk felhívni a figyelmet, és egy olyan nemzetideált képviselünk, mely a nemzet megtartóját a lélek belső mintáiban látja és nem valami pusztán csak külső megszervezésben, szerintünk a lélek, a szellem a megtartó erő és nem az intézmény. Mi attól tartunk, hogy nehogy az intézmény legyen a vesztünk, nem szabad a külsőben bízni, mert illékony, a lélek és törvényei állandóak.
A fenti írás, a székely nemzeti anarchizmus álláspontját képviseli a roma kérdésben.
Nagy Attila Puli
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése