Eddig egy fajta kompromisszum volt számomra a Székelyföld területi autonómiáját támogatni, de egyre tovább úgy érzem, hogy anarchizmusommal, amely minden intézményt elutasít, nem vág össze. A Székely Nemzeti Anarchizmus végül is csak a szellemi létállapotú nemzetet ismeri, mely a belső emberi identitáson alapszik, a nemzet számunkra lelkünkben hordott állapot, olyan, mint az Isten országa: a székelyek országa Isten országához hasonlóan egy lélekben hordott ország, mely tagad minden intézményt, sőt az intézményt, a Székely Nemzeti Anarchizmus, a nemzet legnagyobb ellenségének tartja, a szellemi, lelki létállapotú nemzet legnagyobb ellenségének.
Szerintünk az intézmény a misztikus identitásra alapozott nemzet legnagyobb ellensége. Az intézmény birtoklás, ahol birtoklás van ott nincs szabadság. Csak a lélek végtelen szabadságában élőek a Lélek képei, az emberi és nemzeti identitás alapjai, - az intézmény csak elsorvassza ezt az élményt és magát a lélek képeire alapozott belső identitást.
A képen túli az ember lényege, ami a nemzeti identitás számára sem mellékes, mert a nemzeti hordozója a képen túli láthatatlan emberi lényeg, aminek a látható nemzeti, csak ruhája. A Székely Nemzeti Anarchizmus számára nagyon fontos az az emberkép melyből világosan kitűnik a nemzet helye az ember teljes valóságában, hogy csak ruha és nem lényeg, - természetesen egy szerves ruha, az emberi mivolt egyik nem nélkülözhető ruhája.
A Székely Nemzeti Anarchizmus leszámol egy illúzióval: márpedig azzal, hogy a nemzet megtartója az intézmény. A nemzet megtartója szerintünk a belső, a lélek végtelen energiái, a lélek képei mögött lévő energiák és nem az intézmények, az intézmények épp ezeket sorvasszák. A lélek képei mögött energiák vannak, de hatalmasak, az intézmények mögött nincsenek energiák, sőt az intézmények energiákat vonnak el a lélektől. A nemzeti megmaradásról prédikálók nem tudják azt, hogy különbség van a mögött mi konzervál, de nem biztosítja a vitalitást és a mögött, mi belülről élteti a nemzetet.
A Székely Nemzeti Anarchizmus fel akarja világosítani a székelységet, hogy az autonómiázás egy nagy átverés, ami révén egyesek felkapaszkodnak és ha meg is valósul, nem lesz egy belső, vitális, szellemi megtartó erő, csak esetleg egy konzerváló erő lesz, amely élő halottként konzerválja a székelységet. Sokan nem látják, hogy az autonómiázás csak egy mumifikálása a székelységnek, bebalzsamozása, mint a fáraókkal ahogy tették, és nem a lélek belső vitális, szellemi energiáira alapozott nemzeti lét, amit mindenki lelkében hord.
Szerintünk a nemzet megtartója az az ember ki egész, teljesség, totalitás. A totális emberre alapozott nemzeti lét az igazi szellemi alapokkal rendelkező nemzeti lét. A mostani autonómia tervezetek, pusztán csak az elme konstrukciói és nem magá-é a Totális emberé, mint teljességé. A puszta elme konstrukciói nem valóságok, csak azok, amik a Totalitás, a totális ember spontán alkotásai. A szellemi ember szempontjából, a Totális ember szempontjából, a pusztán csak elmével megalkotott autonómia irrealitás. Az ember belső központjától elszakadt, önállósult elme hiteti el magával, él abban az illúzióban, hogy alkotása realitás. Az elme autonómiája nem más, mint illúzió és az autonómia, amit kreál, az elme által kreált székelyföldi autonómia, puszta illúzió, mint az önálló elme. Reálisat, csak az alkot, az az ember, ki önmaga központját realitásként éli meg, kinek alkotásai nem másak, mint a lelkében hordott örök valóságok, és nem puszta elme konstrukciók.
Autonómiája, csak annak az embernek van, ki megvalósult, mint Totalitás, a szív és elme harmóniájaként, a látható és láthatatlan világ harmóniájaként. A Székely Nemzeti Anarchizmus szerint a nemzeti lét alapja az ember, mint Totalitás és nem az intézmény, mely csak az illuzórikus elme konstrukciója.
Fontosnak tartjuk, hogy elhatárolódjunk az Eduardo Rózsa Flores nemzeti anarchizmusától és a magyarországi nemzeti anarchizmustól, amelyek puszta ideológiák, semmi alapjuk nincsen az emberi lélekben, puszta elme konstrukciók, így az emberi identitásnélküliség egyik formái, - mert ahol az elme a főszereplő, a belső emberi központ nélkül, ott nincsen emberi identitás. És ezért lehetséges, az igazi anarchizmusnak ellentmondva, hogy Eduardo támogatta és a magyarországi nemzeti anarchizmus támogatja a Székelyföld intézményes területi autonómiáját, hogy puszta elme konstrukciók, mint a Székelyföld területi autonómiája.
A Székely Nemzeti Anarchizmus szerint a nemzet akkor erős, ha minél kevesebb külső eszközre van szükség létéhez. Van egy mondásunk: a cigányság túléli, intézmények nélkül, az intézményes Európát, - természetes, ha nem hagyja magát integrálni, vagyis megsemmisíteni az intézményesség által.
Nagy Attila Puli
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése