A
kökösi Bács István, szomszédom, tudtam, hogy egy aljas gazember, de ennyire,
nem gondoltam. Annak idején, amikor az ingyen gyógyszerekért éhségsztrájkoltam,
a szentgyörgyi helyi tévétől kijöttek interjút készíteni velem. Amikor
beszélgettem a kapunk előtt a riporter hölggyel, a vadállat Bács István, és az
épp olyan vadállat felesége, Anna, a nélkül, hogy valaha is okot adtam volna
rá, kijöttek az utcára, elkezdtek bőgni, mocskolni engem. Egy nagyon befolyásos,
udemerés bandita, SRI besúgó ellenfelem, mert meg mertem írni az igazat, így
akart lejáratni engem, mert a tévések is be voltak avatva. Nem csak ők bőgtek,
meg volt alaposan szervezve, egy néhányan még kigyűltek az utcára, és szidtak
engem. Kőrös Miskabá felsége Írmané, ki kocsmárosként majdnem börtönbe került,
a falu elmondása szerint, mert csalt a decikkel. Virág Feri anyja, Virág Margit,
voltak még az engem mocskoló nagy vitézek. A szarházi parasztok egy befolyásos udemerés
bandita, SRI besúgó felbérlésére, nagyon bátrak voltak a mocskolásomban. Itt
látszik a paraszt alapvető gyávasága, hogy csak akkor bátor, ha valaki van a
háta mögött. Ürmösi Erzsiné szomszédom is be volt avatva, annak ellenére, hogy
nem jött ki bőgni. Akkor nem volt telefonunk, és ő hívott be magához a telefonhoz,
hogy keresnek a tévétől. Érdeklődtek, hogy itthon leszek-e, mert interjút
szeretnének készíteni az éhségsztrájkom kapcsán.
Én
éreztem, hogy valami készül. Így, amikor megérkeztek, mondtam, menjünk le a
Kökös bejáratánál lévő parkolóba, interjút készíteni. Erre nagyon idegesek
lettek, szemmel láthatóan nem tetszett nekik a dolog, mert a fő cél veszni
látszott. Hogy az egész megszervezett volt, abból is kiviláglott, hogy mégis
visszajöttek az utcánkba, hogy ne menjenek el dolguk végezetlenül.
A
gazember Bácsék voltak a fő hangosak. A következők hangzottak el: nem akar
dolgozni, kivágta a fákat, kirúgták a katolikus teológiáról, eladta földjeit.
De ezekhez nem tudom a parasztnak mi köze. Ami a munkát illeti, engem ezzel már
rég nem lehet megszégyeníteni, hogy nem dolgozom, én büszke vagyok arra, hogy
nem dolgozom. Ha a parasztnak csak annyi az élet értelme, hogy nyúljon a nyaka,
hogy ne dögöljön étlen, lehet, hogy másnak több ennél. A hitvány paraszt ne
várja el, hogy az életem értelme csak annyi legyen, mint neki. Büszke vagyok
arra, hogy nem vagyok senki szolgája. Csuang-cse kínai filozófus, amikor
miniszteri állást ajánlottak neki és egy zsák aranyat, azt mondta, hogy csak
akkor is szolga lenne.
A
gazember Bács beszél kirúgásról, akinek a lányát a gyanú szerint kirúgták a prázsmári
posztógyárból, mert lopott. De nem tudom, annak idején, amikor Bács úr
kapusként dolgozott Kökösben az Alex koporsógyárban, és éjszaka jött a vállán
egy köteg léccel, azt kapta vagy lopta?!
Bács úr egyik lánya, a gyanú szerint, megtalálta, szomszédjuk, Ürmösi
Erzsiné vejének, az utcában elejtett mobiltelefonját, amit csak a gyanú szerint
nem adott vissza. Vagy a földeladást illetően, elfeledkezik arról, hogy az
anyósa földjének eladásából födött házat. Ő sem művelte meg, inkább eladta,
akkor minek szól meg mást?! Ha olyan dolgos, akkor minek adta el, már nagyon
rég, a tehenet?! Tehát ilyen a hitvány paraszt, elfeledkezik magáról, amikor
elítél mást.
Ilyen
előzmények után, nem kellett volna meglepődnöm, a gazember Bács István
hamistanúságán. Kozma Szilárd, megélhetési asztrológus, saját udvarunkon vert
szájba, Bács azt tanúskodta, én adtam fel tanúnak, mert jelen volt, nem azért,
mert bíztam a tanúságában a fentiek után, hogy én lökdöstem meg Szilárdkát a
kapunkban, és Szilárdka be sem tette a lábát. Szilárdka megtalálta a hozzá
hasonló aljasokat Kökösben.
Ügyészségi
feljelentést tettem ellene, hamistanúság címén. A választ ma kaptam meg.
Természetesen nincsen igazam, kitörték a nyakát a feljelentésemnek. A gyáva
paraszt nem hiába szökdösik, mert tudja, aki felültette annak idején, az
megvédi velem szemben. Szilárdka kimondta a nagy igazságot, amikor a veréssel
való fenyegetésére válaszul, lakásunkban ígért verést, azt írtam neki, hogy
rendőrséget hívok. Azt válaszolta, hogy „téged nem véd meg a rendőrség, mert
újat húztál velük”. Ez a kijelentése magyarázza, hogy miért volt bátorsága,
régebbi tiltásom ellenére betolakodni udvarunkra, és még szájba is verni,
amikor kiutasítottam. Természetesen, még ő rágalmaz az ellenkezőjével, megüt,
és még ellenem is fordítja. Egy ilyen hitvány gazember, mint Szilárdka, tartja
magáról azt, hogy elérte a magas szintű bölcsességet, a teremtésről többet tud,
mint kelet – nyugat mesterei eddig tudtak. A hübrisz beszél belőle.
Ellenségeink
ellenünk való nagy bátorsága, arra utal, hogy mi gyakorlatilag védtelenek
vagyunk, vagyis nem vagyunk biztonságban. Természetesen lehet jönni a
hamissággal, hogy nekünk mennyi el van nézve, tehát ugye nem vagyunk védtelenek.
Szerintem annak van elnézve sok, ki szeszt, cigarettát árul, feketén. A
védettség ott kezdődik, amikor az ember háta mögött vannak, többek között, mint
besúgónak, nekünk nincsen senki. A vadállat Bácsnak van, udemerés banditák, SRI
besúgó, azért jár olyan nagy lábon velünk szemben, volt bátorsága nekem
rohanni, és üvölteni, ugyanakkor mikor Szilárdka szájba vert, hogy
„megfojtalak, megfojtalak.” Vagyis én nem potyára nevezem vadállatnak és
gazembernek, mert tökéletesen ráillik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése