A székely zászlónak
a középületekre való erőltetése, a külsőben való erőltetése,
még Cioran szellemét is megidézve, nekem Martin Buber egyik
regényrészletét juttatja eszembe. A lengyelországi haszid
zsidókkal kapcsolatban írja: a házaik olyanok voltak, mint a többi
ház, ha az ember belépett, belül zsidó volt. A ház az ember
archetípusának szimbóluma. A belül az ember belső világát
jelenti. A rejtett, belső identitást. Ez hordoz mindent. Amikor a
külsőt erőltetik, ezt tagadják meg! A székely zászlón, a Nap
és a Hold, ennek a rejtett belsőnek a képe, mint az egység, a
teljesség szimbóluma, mely az egyesülés következtében jön
létre. Az identitásnak a belső nász, egyesülés következtében
kell létrejönnie. Az így létrejött identitás más - mivel egy
belső átalakulás nyomán jön létre - mint a külsőben készen
kapott statikus kép - holott a kép lényege az átalakító
dinamika - mivel elég a külső szintjén azonosulni, jelszavak
alapján, és elég a külsőben elhelyezni, kényszeríteni, és már
is kész, pusztán csak formálisan, az identitás védés, őrzés.
A belső szellemi, lelki lustaság elégszik meg a külsőben elért
eredménnyel, vagyis az aktív lustasággal.
A formális csak
erőltet, kényszerít. A kényszer mindig a szellem, a lélek
hiányára utal. A kényszer agresszív energiájával helyettesíti
a szellem, a lélek, teremtő energiáját, azt az illúziót
táplálva önmagában, hogy a szellem a lélek energiája cselekszik
benne. Mely szellemi, lelki energiák úgy nyilvánítanak ki a
külsőben, mint amikor tavasszal a növény kihajt. Erőszakkal,
ahol hiányzik a szellem, a lélek, semmilyen körülmények között
nem lehet identitást védeni. Az identitás képeinek elismerését
nem lehet kikényszeríteni, pusztán erőszakolt kihelyezéssel.
Azok szellemi, lelki valóságok, miket nem lehet kényszeríteni.
Szellemi, lelki lényegük, ellentmond a kényszernek. Természetesen
sem a politikai jelszavak, rejtett érdekek kényszerével.
Az igazi otthonban ott
belül, nem az erőszak uralkodik. Ha igen, akkor nem egyesül a két
princípium, mert az erőszak eltávolítja egymástól, mit a Nap és
a Hold szimbolizál, hogy egyesülésük által létrejőjön az
identitás ontológiai alapját képező teljesség. Ha ez a
teljesség nem jön létre, újabb és újabb belső egyesülések
révén, akkor az identitás széthullik, mint az egész, amikor
darabokra hullik szét.
A pusztán külsőben
való erőltetése, erőszakolása a képnek, már eleve a belső
egyesülés ellen hat, mert ketté szakítja, a benntet és a
kinntet. Az erőszak ellentétet szül, mi ketté hasítja, azt mi
összetartoznak, tehát az identitásképző, vonzalmak, egyesülések
ellen hat a lélekben. Nem csak kettészakítja, hanem tagadja a
belső valóságot, a külső egyoldalú erőltetésével. Amputálja
a valóság lényegét, gyökerét, a belsőt. Amikor megsemmisül a
belső, létrejön a bálvány. A bálvány mindig annak nyomán jön
létre, hogy belül a két princípium, az anima és az animus nem
egyesültek, tehát az igazi belső szellemi, lelki identitás nem
jött létre. Ahol ez nem jön létre, ott képtelen az ember a
belsőt a külsővel egyesíteni, így csak a külsőben marad,
tudattalan marad a belső felől. A külsőben lévő kép,
alapvetően a belső archetípus megnyilvánulása, az ad életet
neki, így a külsőben megnyilvánuló identitásnak is.
Az identitás mindig a
belső archetípusok tudatosodása nyomán jön létre, ez kapcsolja
össze a belsőt a külsővel, aminek az alapja a belső kettősség
megszüntetése, vagyis a belső egyesülése. Az identitás így nem
más, mint egy szellemi, lelki út, mi az azon való járással, újra
és újra teremti magát, egy belső újrateremtődés, egyesítés
által. Ezzel ad életet a belső a külsőnek. Ahol nincsen élete a
belsőnek, ott a külső halott. A halott külső a bálvány. A
belső tagadása, a valóság legélőbb részének, vagyis magának
a valóságnak a tagadása. Így a bálvány, maga lesz a
nem-valóság.
Amit meg nem saját
szellemi, lelki vitalitása, energiái tart fenn, azt csak erőltetve,
pusztán csak külső erőfeszítéssel lehet létében megtartani.
Az ilyen erőfeszítés mindig agresszív, mert nem a spontán
szellem, a spontán lélek kinyilvánulása. Az erőszakból a
szellemi, lelki spontaneitás hiányzik, azért erőszak. Az erőszak
végül visszahull önmagába. A külsőbe kierőltetett
bálványképek, mindig visszahullnak, azok fejére ki erőltetik.
Ettől a kisebbségi helyzet sem óvja meg őket, mert nem teremt
különleges helyzetet. A Létben lévők természetét a kisebbségi
helyzet sem változtatja meg, nem teremt különleges helyzetet, mely
lehetővé tenné az erőltetést, a képek szellemi, lelki
lényegével szemben. A Lét-helyzet ugyan az marad. Az, ami
visszahull, már csak az az identitás kép, mi nem valóság. Az
identitás-kép, mit már csak nem-valóságként erőltetnek a
kisebbségvédelem ürügyén, nem véd meg semmitől, mert halott
valóság, nem-valóság. Az identitást, nem-valóságként adják
ma el, politikai érdekből. Az, ami megvéd a képek, belső
szellemi, lelki útja. És annak az őrzése, mi rejtett, ott belül,
szellemi, lelki éberséggel.
A székely zászló
gyakorlatilag csak bálvány lett, mi nem valóság. Politikai
bálvány a tömeg kezében.
Puli te meg egy szar vagy! Jo nagy, arulo, cinikus, pokhendi budos szar!
VálaszTörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésPuli Ön elitta az eszét. Tudja, az unitárius egyháznak elég volt a szászmedgyesi eset, nincs szüksége még egy félnótás papra. Ami pedig az érvelését illeti, mellyel meg nem értett zsenialitását akarta ecsetelni, vagy csak simán megideologizálni azt a hozzáállást, amit a hozzáértők a takony fonémával szoktak jellemezni: bizony vannak olyan emberek, akik értik az idegen szavakat, amelyekkel Ön középszerűségét és feltűnési viszketegségét próbálja palástolni és látják, mekkora, terminus techicus-okkal élve baromságokat ír. De hogy még az idegen szavak ismeretében kevésbé jártas ember is könnyen lássa középszerűségét mindezt megspékelte egy jó adag helyesírási hibával. Szégyen.
VálaszTörlésÉn ha téged megtalállak valahol el elverlek valahol te vén szar hogy az oláh szekus barátaid sem fognak megmenteni.
VálaszTörlés